Najlepsze muzea multimedialne: głosujemy!

2016-07-18 | red.
 

UWAGA! Przedłużamy głosowanie o jeszcze jeden dzień. Macie szansę oddać swój głos do 16 sierpnia.

Które z placówek muzealnych wykorzystują potencjał nowych technologii? Które pozwalają na interakcję z tematem ekspozycji? Opisujemy najciekawsze miejsca tego typu. I poprosimy Was o wybór tego najlepszego. 

Na przestrzeni ostatnich lat muzealnictwo przeszło prawdziwą rewolucję pod względem udostępniania swoich zbiorów. Coraz częściej szklane gabloty zastępują holograficzne symulacje, a tabliczki „prosimy nie dotykać eksponatów” – urządzenia pozwalające na wirtualny kontakt z eksponatem. To rewolucja, która rozgrywa się nie tylko w murach zasłużonych placówek. Na naszych oczach powstaje dużo nowych obiektów muzealnych. Takich, które zrywają z biernym odbiorem i w intrygujący sposób „bawią ucząc”. Przy okazji sezonu urlopowego, chcemy stworzyć ranking najlepszych, najciekawszych muzeów multimedialnych. To ostatnie słowo jest kluczowe. Głównym kryterium będzie bowiem nie tyle unikalna zawartość tematyczna, co sposób jej przedstawiania odbiorcy. Przekaz, który wykorzystuje w pełni zdobycze nowych technologii oraz rzeczywistości wirtualnej i poszerzonej. 

W ostatnim czasie opublikowaliśmy listę 15 instytucji, które najbardziej spełniały kryteria multimedialnych i interaktywnych ekspozycji. Poprosiliśmy także Was o swoje nominacje- wspólnie udało nam się wyłonić aż 37 instytucji z całej Polski!

Tworzenie rankingu nie może jednak obyć się bez głosowania. Poniżej przedstawiamy listę wyłonionych instytucji (opisy poszczególnych intytucji znajdą się tutaj):

#sonda#

Głosowanie na najciekawsze muzeum interaktywne potrwa do 15 sierpnia. Każdy głosujący może oddać jeden głos dziennie z jednego maila na swojego faworyta.

Wśród głosujących rozlosowane zostaną nagrody ufundowane przez Partnera cyklu – 20 zestawów herbat marki Loyd (chwalimy się nimi tutaj). Zwycięzcy zostaną poinformowali o nagrodzie w artykule informującym o wynikach głosowania oraz mailowo.

Najciekawsze komentarze umieszczone pod artykułami w ramach cyklu zostaną dodatkowo nagrodzone książkami. Nagrodzone zostaną trzy komentarze- zwycięzcy otrzymają książki: autobiografię Edith Piaf, biografie Jimiego Hendriksa oraz Elżbiety II. Zwycięzców poinforujemy o nagrodzie w artykule informującym o wynikach głosowania oraz mailowo.

Zwycięskie instytucje również otrzymają nagrody (nagrodzone zostaną trzy pierwsze miejsca) – będzie to kampania promocyjna na portalu kulturaonline.pl.

 Nagrody dla zwycięzców plebiscytu:

I miejsce: 7-dniowa kampania bannerowa (double billboard) w całym portalu oraz artykuł sponsorowany umieszczony w portalu bezterminowo. Nagroda do wykorzystania w terminie do końca 2016 r.

II miejsce: 7-dniowa kampania bannerowa (billboard) w całym portalu oraz artykuł sponsorowany umieszczony w portalu bezterminowo. Nagroda do wykorzystania w terminie do końca 2016 r.

III miejsce: 7-dniowa kampania bannerowa (rectangle) w całym portalu oraz artykuł sponsorowany umieszczony w portalu bezterminowo. Nagroda do wykorzystania w terminie do końca 2016 r.

Każda wyróżniona w naszym plebiscycie instytucja otrzyma dypom informujący o nominacji.

 

Mamy nadzieję, że w gorącym okresie wakacyjnym, gdy muzea tematyczne przeżywają prawdziwe oblężenie, nasz ranking okaże się pomocny.

***

 

 

Partnerem cyklu jest marka LOYD

Marka LOYD to najwyższej jakości herbaty, wytwarzane z najlepszych surowców. Znakiem rozpoznawczym marki LOYD są walory smakowe i różnorodność herbat (czarnych, zielonych, owocowych, ziołowych, rooibos, Yerba Mate oraz funkcjonalnych) które można spożywać zarówno w wersji na gorąco jak i mrożonej. Herbaty i mieszanki oferowane są w formie liściastej oraz w torebkach ekspresowych w kształcie piramidek – zapewniających optymalne warunki do zaparzania liści herbacianych. LOYD dba o to, by picie herbaty sprawiało Ci jak największą, magiczną wręcz przyjemność.